De ISM-Methode van


Betere IT-dienstverlening door gestructureerd IT-servicemanagement. Het mooie vakgebied IT-servicemanagement (ITSM) is nog maar dertig jaar jong en heeft al veel positieve resultaten opgeleverd. Door de jaren heen zijn nieuwe inzichten en oplossingen verschenen: Looijen, ITIL, ASL, BiSL, ISO20000 en vele andere. Alle droegen bij aan de groei van het vakgebied en aan verbeterde dienstverlening. Helaas zijn al deze ervaringen tot nu toe niet gebundeld in één gestructureerde en vooral toepasbare methode. Dit was de aanleiding voor de ontwikkeling van de ISM-methode: niet het wiel opnieuw uitvinden, maar alle voor IT-dienstverlening relevante en toepasbare kennis en ervaring onderbrengen in één praktische methode. De ISM-methode wordt inmiddels bij een groot en groeiend aantal IT-beheerafdelingen succesvol toegepast. In dit boek beschrijven de auteurs, Wim Hoving en Jan van Bon, hoe de ervaringen uit het verleden geleid hebben tot de huidige status van IT-servicemanagement en hoe de ISMmethode binnen dit domein gestructureerd is opgebouwd. Het boek beschrijft waar People,Process & Product aan moeten voldoen en hoe deze middelen samenwerken. Verder beschrijft het boek de invoeringsmethode, met veel aandacht voor borging en cultuurverandering,een uitgebreide definitielijst, en een voorbeeld van een compact procesmodel. Wim Hoving heeft ruim 20 jaar ervaring in het invoeren én toepassen van procesmatig werken. Kritisch en autodidactisch heeft hij, bottom-up, constant gewerkt aan het verbeteren van de dienstverlening door praktisch te innoveren en samenhang aan te brengen tussen alle hulpmiddelen. Jan van Bon is een internationaal erkende deskundige auteur, hoofdredacteur en spreker. Zijn brede kennis en analytisch vermogen gebruikt hij, top-down, om kritisch de erkende frameworks en standaarden te beschouwen en daaruit kennis te selecteren en toepasbaar te maken. Met dit boek willen de auteurs het IT-beheer verder professionaliseren. De structuur en compactheid maken het mogelijk de ISM-methode eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen. Ook willen de auteurs een nieuwe impuls geven aan het denken over IT-servicemanagement. Maar bovenal hopen zij dat het boek bijdraagt aan de verbetering van uw IT-dienstverlening. Daar is het tenslotte allemaal om begonnen.

Auteur Wim Hoving
ISBN 9789012582308 Bindwijze Paperback / softback
38.95 Levertijd: Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, morgen in huis >> Meteen bestellen bij
  • Prijzen
  • Specificiaties
  • Reviews
Categorie Sociale geografie
Rubriek Informatica algemeen
NUR code 980
Betrokkenen Auteur: Wim Hoving
Redacteur: Jan van Bon, Jan
Auteur: Wim Hoving, Wim
Auteur: Jan van Bon
ISBN 9789012582308
Bindwijze Paperback / softback
Jaar uitgave 2010
Taal nl
Druk 1
Geïllustreerd Nee
Publicatie status Active
De-ism-methode kreeg in totaal 0 review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van 0 uit 10
Geef hieronder uw mening
  Slecht Matig Gemiddeld Goed Uitstekend
Prijs
Kwaliteit
Uw gegevens
Uw review