Hoe we leren van Benedict Carey, Benedict
Urenlang woordjes stampen of voor wiskunde zwoegen, en dan alsnog een onvoldoende. Benedict Carey laat in Hoe we leren zien dat het ook anders kan. Onderzoek toont aan dat onze oude studieadviezen fout zijn. Het heeft echt geen zin om je uren achter elkaar op te sluiten en je te concentreren op een enkel onderwerp. Voor afleiding zorgen en de stof opknippen werkt veel beter. Dat weten musici en topsporters al jaren!
Leren is een natuurlijk proces, en vergt minder inspanning en zelfdiscipline dan altijd wordt beweerd. De hersenen zijn niet zomaar een spier die doet wat je zegt; hersenen zijn gevoelig voor stemmingen, voor het waak-slaapritme en zelfs voor de plek waar je studeert.
Hoe we lerenleidt tot betere resultaten voor iedereen die wel eens wat moet leren: of je nu voor een examen studeert, een pianostuk instudeert of nooit meer namen wilt vergeten.
- Prijzen
- Specificiaties
- Reviews
Categorie | Non-boeken |
Rubriek | Non-fictie informatief/professioneel |
NUR code | 600 |
Betrokkenen | Auteur: Benedict Carey, Benedict Vertaler: Arjen Mulder, Arjen Vertaler: Maaike Post, Maaike Ilustrator: Judy Hawkins, Judy |
ISBN | 9789029090308 |
Bindwijze | Paperback / softback |
Jaar uitgave | 2014 |
Taal | nl |
Druk | 1 |
Geïllustreerd | Ja |
Publicatie status | Active |
Hoe-we-leren kreeg in totaal
0
review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van
0
uit 10