Eventmarketing van


Eventmarketing - events inzetten om een marketingdoelstelling te halen - heeft de afgelopen jaren een belangrijke plaats veroverd in het vakgebied van de marketing.

In de hedendaagse maatschappij is het een steeds grotere uitdaging relaties te bereiken en te 'beraken'. Hoe kunnen organisaties events inzetten om ontmoetingen te organiseren met klanten en andere betrokkenen die binnen de marketingstrategie passen?

Eventmarketing verschaft inzicht in de unieke kracht van events en welke factoren die kracht bepalen. Het boek draagt de visie uit dat eventmarketing een onderdeel van de marketing- en communicatiestrategie zou moeten zijn en in samenhang met de strategische uitgangspunten van een organisatie moet worden ingezet. Een dergelijke benadering is een randvoorwaarde voor het kunnen verantwoorden van events.

Dit boek is geschikt voor zowel studenten als professionals in de praktijk. Als studieboek past het bij opleidingen op hbo-niveau over communicatie, leisure, vrije tijd, toerisme, gastvrijheid en commerciƫle economie. Eventmarketing is geschikt voor studenten in de latere fase van hun studie en vereist voorkennis van marketing. Professionals vinden in dit boek verdieping over hun vak. Het onderbouwt de wijze waarop events van belang zijn in de crossmediale communicatie en verbindt eventmarketing met de marketingstrategie van een organisatie.

Op www.pearsonxtra.nl is voor studenten en docenten aanvullend studie- en lesmateriaal beschikbaar, zoals een eText, begrippentrainer, cases, uitwerkingen en een docentenhandleiding.

Karoline Wiegerink is ruim twintig jaar werkzaam op het gebied van live communicatie. Tot 2010 was zij verbonden aan de leerstoel Eventmarketing op Nyenrode Business Universiteit. Momenteel is zij lector Cityhospitality & Citymarketing aan de Hogere Hotelschool Den Haag en werkt zij als zelfstandig adviseur op het gebied van live communicatie, gastvrijheid en citymarketing.
Ed Peelen is partner bij ICSB, adviesbureau voor marketing en strategie. Hij was hoogleraar Marketing van 1999 tot en met 2010; in de laatste jaren was een van zijn specialisaties Eventmarketing, naast Customer Relationship Management.

Auteur Karolien Wiegerink
ISBN 9789043025829 Bindwijze Paperback / softback
38.50 Levertijd: Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, morgen in huis >> Meteen bestellen bij
Eventmarketing
  • Prijzen
  • Specificiaties
  • Reviews
Categorie Economie, recht en bedrijfskunde algemeen
Rubriek Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS
NUR code 163
Betrokkenen Auteur: Karolien Wiegerink
Auteur: Karolien Wiegerink, Karolien
Auteur: Ed Peelen, Ed
Auteur: Ed Peelen
ISBN 9789043025829
Bindwijze Paperback / softback
Jaar uitgave 2013
Taal nl
Druk 2
Geïllustreerd Ja
Publicatie status Active
Eventmarketing kreeg in totaal 0 review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van 0 uit 10
Geef hieronder uw mening
  Slecht Matig Gemiddeld Goed Uitstekend
Prijs
Kwaliteit
Uw gegevens
Uw review