Marktonderzoek van


Het boek Marktonderzoek behandelt de methodologie van onderzoek en is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is dit boek zeer geschikt als leidraad voor marktonderzoekers en marketingverantwoordelijken bij het uitvoeren en leiden van onderzoek.

In Marktonderzoek wordt de methodologie van het onderzoek (gegevensverzameling en -analyse) op heldere wijze uitgelegd. Er wordt ruim aandacht besteed aan de toepassing van de technieken op specifieke marketingproblemen, zoals onderzoek bij nieuwe producten, klantensatisfactie en segmentatie. Elke techniek wordt uitgelegd aan de hand van voorbeelden uit de marketing- en marktonderzoekspraktijk.

In de vierde editie is de inhoud van onder meer de hoofdstukken over kwalitatief onderzoek, gegevensverzameling, clusteranalyse, marktsegmentatie, databankonderzoek en tevredenheidsmeting grondig bewerkt. Nieuwe trends, methodes en inzichten zijn in de hoofdstukken geïntegreerd. In verschillende hoofdstukken is meer aandacht gegeven aan technieken en toepassingen van online onderzoek. Tot slot werd het boek van vele extra praktijkvoorbeelden voorzien.

Op www.pearsonxtra.nl is voor studenten en docenten aanvullend studie- en lesmateriaal beschikbaar, zoals een eText, meerkeuzevragen, open vragen en statistische oefeningen en een docentenhandleiding. Op het docentengedeelte van de website staan ook voorbeelden van zowel goede als slechte vragenlijsten, die de docent kan gebruiken om studenten te helpen met het ontwikkelen van vragenlijsten.

Patrick De Pelsmacker is gewoon hoogleraar Marketing aan de Universiteit Antwerpen en buitengewoon hoogleraar Marketing aan de Universiteit Gent.

Patrick Van Kenhove is gewoon hoogleraar Marketing en Marktonderzoek aan de Universiteit Gent.

Auteur Patrick de Pelsmacker
ISBN 9789043030441 Bindwijze Paperback / softback
61.95 Levertijd: Op werkdagen voor 23:00 uur besteld is volgende werkdag in huis! >> Meteen bestellen bij
Marktonderzoek
  • Prijzen
  • Specificiaties
  • Reviews
Categorie Economie, recht en bedrijfskunde algemeen
Rubriek Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS
NUR code 163
Betrokkenen Auteur: Patrick de Pelsmacker
Auteur: Patrick de Pelsmacker, Patrick
Auteur: Patrick van Kenhove
Auteur: Patrick Van Kenhove, Patrick
ISBN 9789043030441
Bindwijze Paperback / softback
Jaar uitgave 2014
Taal nl
Druk 4
Geïllustreerd Ja
Publicatie status Active
Marktonderzoek kreeg in totaal 0 review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van 0 uit 10
Geef hieronder uw mening
  Slecht Matig Gemiddeld Goed Uitstekend
Prijs
Kwaliteit
Uw gegevens
Uw review