Nieuwe praktijkgids leerlingbesprekingen van


Op een opbouwende en open manier spreken over leerlingen, maar vooral mét leerlingen bevordert een goede begeleiding en evaluatie door hun hele schoolloopbaan heen. Spreken over leerlingen in rapportvergaderingen of leerlingbesprekingen op school leidt niet altijd of onvoldoende tot gedragsverandering. In dit boek wordt - op basis van vele jaren ervaring als trainer en begeleider van veranderingsprocessen in Nederlandse scholen voor voortgezet onderwijs - beschreven hoe het gesprek over en mét leerlingen kan leiden tot effect op het gedrag van leerlingen. Hoewel het instrumentarium is ontstaan in het voortgezet onderwijs, is de praktijkgids evenzeer te gebruiken in MBO-instellingen. Zo vormt deze publicatie een handleiding voor álle scholen en teams die (nog) niet helemaal tevreden zijn over de manier waarop zij spreken over hun leerlingen in rapportvergaderingen en/of leerlingbesprekingen. Via dit boek en dit instrumentarium leert men hoe overleg efficiënter georganiseerd kan worden en met meer effect. Een gelinkte website bevat formulieren die bij de besprekingen kunnen worden gebruikt. Over de auteur Inge Hummel is verbonden aan Cordys Onderwijstrajecten Rotterdam.

Auteur Inge Hummel, Inge
ISBN 9789044135190 Bindwijze Paperback / softback
17.90 Levertijd: Op voorraad Voor 15.30u besteld
volgende werkdag bij u thuis*
(*met express levering door Post NL)
>> Meteen bestellen bij
  • Prijzen
  • Specificiaties
  • Reviews
Categorie Bedrijfskunde
Rubriek Onderwijs algemeen
NUR code 840
Betrokkenen Auteur: Inge Hummel, Inge
ISBN 9789044135190
Bindwijze Paperback / softback
Jaar uitgave 2017
Taal nl
Druk 1
Geïllustreerd Nee
Publicatie status Active
Nieuwe-praktijkgids-leerlingbesprekingen kreeg in totaal 0 review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van 0 uit 10
Geef hieronder uw mening
  Slecht Matig Gemiddeld Goed Uitstekend
Prijs
Kwaliteit
Uw gegevens
Uw review