Pijn van Beau van Erven Dorens
Met een ongekende promotiecampagne maakte Beau van Erven
Dorens zijn entree in de Nederlandse literatuur. Pijn is een roller
coaster die door middel van het hysterische bestaan van een overspannen
copywriter de volslagen doorgedraaide maatschappij in
het begin van de eenentwintigste eeuw blootlegt.
De lichtelijk overspannen copywriter Werner van der Linden,
reclameman van het jaar 1996 en 1997, ziet mogelijkheden om zijn
tanende carrière bij reclamebureau Hot&Lazy nieuw leven in te
blazen als hij een campagne mag pitchen voor een humoristisch
kaasproduct van een Belgisch zuivelbedrijf. Met het binnenhalen
van deze opdracht zou hij zich kunnen ontdoen van zijn concurrent
Enzo en opvolger worden van de baas van Hot&Lazy, Etiënne,
met wiens vrouw Werner een lichamelijk en geestelijk vermoeiende
seksrelatie heeft, waaraan hij uit strategische overwegingen
geen einde durft te maken.
Het verlossende idee voor de kaascampagne wil hem maar niet
invallen, tot op een ochtend zijn neef Bink, een bekende soapster,
op de stoep staat en het geluk Werner eindelijk weer lijkt toe te
lachen. Nooit zat een man er meer naast dan hij.
- Prijzen
- Specificiaties
- Reviews
Categorie | Literaire fictie |
Rubriek | Literaire roman, novelle |
NUR code | 301 |
Betrokkenen | Auteur: Beau van Erven Dorens Auteur: Beau van Erven Dorens, Beau |
ISBN | 9789048803293 |
Bindwijze | Digital download |
Jaar uitgave | 2009 |
Taal | nl |
Druk | 1 |
Geïllustreerd | Nee |
Publicatie status | Active |
Pijn kreeg in totaal
0
review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van
0
uit 10