Patiëntgericht communiceren van


U wilt uw patiënten effectief geruststellen, bij het beslissingsproces betrekken, slecht nieuws brengen of motiveren tot gedragsverandering. Maar hoe doet u dat feitelijk? Wat zegt u? Hoe zegt u het? Hoe praat u met een suïcidale patiënt, hoe reageert u op iemand die in huilen uitbarst en wat zegt u tegen de borderline patiënte die u midden in de nacht in crisis opbelt?

Patiëntgericht communiceren wérkt. De patiënt voelt zich begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat een efficiënte en prettige werkrelatie, waarin u met de patiënt samenwerkt en probeert tot een gezamenlijk besluit te komen. U helpt de patiënt meer greep op zijn situatie te krijgen en zijn zelfredzaamheid te vergroten. Patiëntgericht communiceren levert u meer werkplezier en de patiënt belangrijke gezondheidseffecten op.

In deze tweede druk zijn veel hoofdstukken aangepast aan de nieuwste inzichten. Elk hoofdstuk begint met een overzicht van de gespreksdoelen en vaardigheden. Nieuw zijn de hoofdstukken medicatieadvies en samen beslissen. Verder zijn onder andere toegevoegd de LEAP-techniek bij psychose, oplossingsgerichte gespreksvaardigheden bij psychosociale problemen en inventarisatie volgens SCEGS bij somatisch onvoldoende verklaarde lichamelijke klachten (SOLK).

Auteur Remke van Staveren, Remke
ISBN 9789058982810 Bindwijze Paperback / softback
  • Prijzen
  • Specificiaties
  • Reviews
Categorie Geneeskunde algemeen
Rubriek Medische handboeken (professioneel)
NUR code 871
Betrokkenen Auteur: Remke van Staveren, Remke
ISBN 9789058982810
Bindwijze Paperback / softback
Jaar uitgave 2015
Taal nl
Druk 2
Geïllustreerd Ja
Publicatie status Active
Patientgericht-communiceren kreeg in totaal 0 review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van 0 uit 10
Geef hieronder uw mening
  Slecht Matig Gemiddeld Goed Uitstekend
Prijs
Kwaliteit
Uw gegevens
Uw review