Game didactiek van


Spellen en computergames worden steeds meer ingezet in de les. Dr. Martijn C. Koops Gamedidactiek legt uit wat het nut van spellen in de les is. Waarom en hoe kun je spellen inzetten in je les? Dit boek is opgedeeld in twee delen. Deel 1 "Het nut van spellen in de les" geeft antwoord op vragen als: Wat kun je leren van het spelen van een spelletje? Welke meerwaarde heeft een spel in de les? Wat is het verschil tussen gamifi cation en educatieve spellen? Wat voor soort spel heb ik nodig? Hoe kan ik beoordelen of een spel geschikt is voor mijn les? Hoe geef ik een spel een slimme plek in een lesopzet? Wat voor verschillende soorten zijn er, en hoe kunnen deze worden gebruikt om verschillende leerdoelen te bereiken? Deel 2: "Spellen ontwerpen voor de les" licht aan de hand van praktijk voorbeelden toe hoe je een spel kunt ontwerpen dat past bij jouw specifi eke leerdoel. De auteur werkt als natuurkunde lerarenopleider aan de lerarenopleiding in Utrecht en past gamifi cation en educatieve games veelvuldig in zijn lessen toe. Zijn streven is om voor elk vak een ander spel te ontwerpen en zo zijn studenten bekend te maken met deze krachtige werkvorm.

Auteur Martijn C. Koops, Martijn C.
ISBN 9789090301068 Bindwijze Paperback / softback
27.95 Levertijd: Op voorraad Voor 15.30u besteld
volgende werkdag bij u thuis*
(*met express levering door Post NL)
>> Meteen bestellen bij
  • Prijzen
  • Specificiaties
  • Reviews
Categorie Non-boeken
Rubriek Educatieve uitgaven
NUR code 100
Betrokkenen Auteur: Martijn C. Koops, Martijn C.
ISBN 9789090301068
Bindwijze Paperback / softback
Jaar uitgave 2017
Taal nl
Druk 1
Geïllustreerd Ja
Publicatie status Active
Game-didactiek kreeg in totaal 0 review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van 0 uit 10
Geef hieronder uw mening
  Slecht Matig Gemiddeld Goed Uitstekend
Prijs
Kwaliteit
Uw gegevens
Uw review