Iedereen wil veranderen van


Zeventig procent van alle veranderingsprocessen blijven mislukken, ondanks alle goedbedoelde adviezen, boeken en andere trainingen. Niet verwonderlijk, als je ziet hoe sterk men blijft focussen op wat er met de organisatie moet gebeuren terwijl men beter aandachtiger zou kijken naar de hoofdfactor in iedere verandering: de mens.;;;Een boek met aandacht voor dé hoofdfactor in iedere verandering: de mens.;;;Leer 'anders veranderen' met veel meer kans op succes.;;;Vertrek vanuit de medewerkers, niet vanuit de organisatie, blijf vragen waarom dingen op een bepaalde manier gebeuren, om de echte nood aan verandering bloot te leggen, en neutraliseer de negatieve emoties die veranderingen bij mensen en teams doorgaans oproepen.;;;Zeven onmisbare ingrediënten: een visie, genoeg communicatie, de juiste competenties, de nodige beslissingsvrijheid, de handigste tools, de best werkende incentives en een effectief actieplan.;;;Interessant voor elke manager die genoeg heeft van de clichés van het klassieke verandermanagement. Zeventig procent! Van alle veranderingsprocessen blijven er zo veel mislukken, ondanks alle goedbedoelde adviezen, boeken en andere trainingen. Niet verwonderlijk, als je ziet hoe sterk men blijft focussen op wat er met de organisatie moet gebeuren. Men zou beter aandachtiger naar dé hoofdfactor in iedere verandering kijken: de mens. Dat werkt volgens Tomas Wallaert stukken beter. De consultant verwerkte de lessen uit een paar decennia managementervaring zijn boek Iedereen wil veranderen, dat niet geheimzinnig doet, maar voluit voor de mensgerichte oplossing gaat. De essentie? 'Je moet de mensen vanaf het prille begin helemaal mee hebben. Je kunt beginnen met hen een enkele, poepsimpele vraag te stellen over de werking van hun dienst: Waarom? Blijf die vraag stellen, zoals een leergierig kind, tot je vindt wat er echt moet veranderen', schetst hij. 'Dan laat je het proces een aantal aspecten doorlopen, zoals de vakken van een hinkelspel. Veranderingsprocessen worden niet kinderlijk simpel. Maar je maakt ze wel veel menselijker, waardoor ze veel meer kans op succes maken.' Wallaerts cases illustreren hoe dat precies werkt. Zijn theorie is de duidelijkheid zelve. De clichés en heilige huisjes van het 'klassieke' veranderingsmanagement sneuvelen een na een. Iedereen wil veranderen zorgt ervoor dat dit soort management ... verandert.

Auteur Tomas Wallwaer
ISBN 9789401419789 Bindwijze Digital download
15.99 Levertijd: Direct te downloaden >> Meteen bestellen bij
Iedereen wil veranderen
  • Prijzen
  • Specificiaties
  • Reviews
Categorie Bedrijfskunde
Rubriek Management algemeen
NUR code 801
Betrokkenen Auteur: Tomas Wallwaer
Auteur: Tomas Wallaert
Auteur: Tomas Wallaert, Tomas
ISBN 9789401419789
Bindwijze Digital download
Jaar uitgave 2014
Taal nl
Druk 1
Geïllustreerd Nee
Publicatie status Active
Iedereen-wil-veranderen kreeg in totaal 0 review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van 0 uit 10
Geef hieronder uw mening
  Slecht Matig Gemiddeld Goed Uitstekend
Prijs
Kwaliteit
Uw gegevens
Uw review