Modellen van de leercyclus van


Veel disciplines besteden aandacht aan leerprocessen. De leerpsychologie, onderwijspedagogiek, onderwijssociologie, technische wetenschappen, bedrijfskunde, veranderkunde en onderwijskunde. Ze onderzoeken en beschrijven feitelijke leerprocessen en komen tot modellen. Maar men wil ook bijdragen aan verbetering van leerprocessen. De leercyclus kent vele varianten. Het terugkerend kenmerk is de aanname, dat een leerproces verloopt in een aantal herkenbare stappen, die uiteindelijk leiden tot het beoogde doel. Dit boek bepleit een intensiever benutting van de leercyclus in de praktijk van leren, onderwijzen en opleiden. Als theoretisch concept heeft de leercyclus de potentie om theoretische benaderingen van leren uit diverse disciplines dichter bij elkaar te brengen in een vruchtbare synthese. De auteur bepleit een visie op leren als het steeds weer kiezen uit een repertoire van leeractiviteiten, afhankelijk van leerdoel en leersituatie. Werken met de leercyclus veronderstelt zelfstandig benutten van passende leeractiviteiten. Dat begint voorzichtig maar legt de basis voor een leven lang zelfstandig leren.

Auteur Bert Versloot, Bert
ISBN 9789402239461 Bindwijze Paperback / softback
  • Prijzen
  • Specificiaties
  • Reviews
Categorie Onderwijs algemeen
Rubriek Onderwijskunde
NUR code 841
Betrokkenen Auteur: Bert Versloot, Bert
ISBN 9789402239461
Bindwijze Paperback / softback
Jaar uitgave 2017
Taal nl
Druk 1
Geïllustreerd Ja
Publicatie status Active
Modellen-van-de-leercyclus kreeg in totaal 0 review(s) en kreeg een gemiddeld cijfer van 0 uit 10
Geef hieronder uw mening
  Slecht Matig Gemiddeld Goed Uitstekend
Prijs
Kwaliteit
Uw gegevens
Uw review